Ograniczenie słuchania pomimo nienaruszonego słuchu
Zespół przetwarzania i postrzegania słuchu (AVWS/AVS) jest diagnozowany, jeśli sam słuchanie jest nienaruszone, ale słuch jest nadal poważnie ograniczony. Wynika to z faktu, że centralne procesy postrzegania i przetwarzania informacji akustycznych są zaburzone. W rezultacie osoby dotknięte rozróżnieniem i rozpoznawaniem i oceną dźwięków trudnych. W dzieciństwie AVWS uważa się za zaburzenie rozwojowe, które dotyka około 2-3 % wszystkich dzieci, w których chłopcy diagnozuje się dwukrotnie niż dziewczęta. Jednak zaburzenie można zobaczyć tylko w późniejszym przebiegu życia.
AVWS powoduje
nie jest spowodowane zakłóceniem narządu słuchu , a także nie świadczy o zmniejszonej inteligencji. Uważa się raczej, że może to wynikać z kombinacji predyspozycji G , czynników medycznych i wpływów środowiskowych.- Długie infekcje ucha środkowego jako dziecko
- uszkodzenie mózgu we wczesnym dzieciństwie
- Opóźnienia dojrzewania mózgu
- Unter-/ nadmiernie złożenia bodźców słuchowych
Czy AVW pojawiają się tylko w wieku dorosłym, jego przyczyna prawdopodobnie wynika również z dzieciństwa. Jednak wiele szczegółów na temat zaburzenia i ich pochodzenia jest niejasnych. Jest również wątpliwe, czy należy go uważać za część zaburzenia rozwoju języka, czy jako niezależne, ponieważ jest on często określany w związku z opóźnieniem w rozwoju języka.
objawy AVWS i obserwuj
Zaburzenie przetwarzania słuchu i percepcji można założyć za pomocą różnych objawów:
- Zrozumienie języka ograniczone dla tła/szumu lub w rozmowach z kilkoma mówcami
- Trudności w dyskryminacji (rozróżnienie) dźwięków, tonów i dźwięków
- Trudności w dyskryminacji dźwiękowej czasami prowadzą do upośledzeniem czytania i pisania
- Trudności w skupieniu się na głośniku
- Pamięć ograniczona
- związane z tym: ograniczona zdolność do podsumowania przez SAID
- częściowo. Nieprawidłowości w wymowie
- U dzieci: trudniejsze nabycie języka pisanego
Zasadniczo, w zależności od rodzaju i ekspresji zaburzenia, można zidentyfikować cztery prawdopodobnie upośledzone obszary:
Obszar selekcji jest szczególnie trudny w głośnych środowiskach , w których różnorodne hałas nakładają się na odpowiednie informacje. Ograniczenia zdolności do dyskryminacji oznaczają z kolei, że nie można dokonać rozróżnienia między podobnymi dźwiękami. Istnieje więc komunikatywne nieporozumienia .
AVWS Diagnosis
Aby określić zaburzenie przetwarzania i postrzegania słuchu, konieczna jest dokładna diagnoza. Ogólnie rzecz biorąc, odpowiednie testy można w tym celu przeprowadzić w bardzo młodym wieku, chociaż bezpieczna determinacja jest realistyczna tylko od 6-7 lat. Różne testy dostarczają informacji o istnianiu przetwarzania i postrzegania słuchu:
- Testy zrozumienia języka
- Testy dyskryminacji dźwięku
- Testy świadomości fonologicznej
- Testy pamięci fonologicznej
Ponadto należy wykluczyć inne zaburzenia i trudności w uczeniu się.
stopień niepełnosprawności: Czy AVW liczą się jako niepełnosprawność?
AVWS nie jest uważany za niepełnosprawność, ale za częściowe zaburzenie wydajności. Niemniej jednak choroba może prowadzić do ustalenia stopnia niepełnosprawności (GDB). Dzisiaj termin „stopień konsekwencji uszkodzenia” (GDS) jest wykorzystywany do oddania sprawiedliwości faktowi, że nie jest to niepełnosprawność, ale konsekwencje choroby prowadzą do poważnych ograniczeń. GDB/GDS jest uzasadnione od 10 do 15 % w AVWS z dodatkowym wysiłkiem w życiu codziennym i lekcjami.
Zaburzenie przetwarzania i postrzegania słuchu: leczenie/terapia
Po ustaleniu AVW lekarz leczący wyjaśnia możliwości odpowiednich miar terapii i leczenia. Interwencja zależy w dużej mierze na konkretnych upośledzeniach i koncentruje się na samej osoby, ale także na jego środowisku. W przypadku pacjenta dziecka informacje o opiekunach i nauczycieli są kluczowe. Na przykład nauczyciele powinni zwrócić uwagę na wizualny kontakt wzrokowy, aby ułatwić lokalizację i selekcję dotkniętym dzieckiem. Rodzice zaleca się zwrócenie uwagi na siebie, nakładając ich rękę, gdy chcą rozmawiać i wybierać ciche środowisko do ważnych rozmów i pracy domowej.
można również przymocować do środowiska w odniesieniu do akustyki klasy w celu zmniejszenia hałasu w miarę możliwości. Siedzenie w klasie powinno być odpowiednio przydzielone. Aby uzyskać dodatkową obsługę, można użyć urządzenia technicznego słuchu bezprzewodowego. W tym celu nauczyciel nosi nadawcę, dziecko jako odbiorcę. Bezpośrednia transmisja nadajnika jest odtwarzana do odbiorcy, aby powstać wyśrodkowane wrażenie słuchania. Kolejna miara terapii należy do obszaru terapii mowy: promocja świadomości fonologicznej i strategii uczenia się w celu złagodzenia pamięci słuchowej przyczyniają się do lepszego zrozumienia języka.